alla tankar

livet en mörk och dyster platts där ingen får var sig skälv och stava som dom vill utan att någon ska klaga .livet en ända cirkel som går omm och om i gen. men det man måste förstå är att man är glad, det glada tas ifrån en eller så klagar alla så man inte vågar ha kvar det och deta gör att man blir lässen, men men tänck om man kunde bryta denna cirklen och göra det man villle och välja att inte vara lässen eller inte bry sig vad andra tycket , det är det som har hänt mig. jag va så trött på allt och alla ingen ville vara snälla alla gör bara det dom vinner på ,så jag gick med i spelet, det låter tragist att se på livet som ett spel men om man gör det kan man lättare göra rätt val och skita i vad andra tycker.      innan mådde jag dåligt när ingen ringde mig på hälgerna och jag va hemma och kollade film men nu låter jag inte mig själv må dåligt tänck på det vad könar jaag på att må dåligt ?inget ....... att vara glad är ett val ott vara lässen och tycka synd om sig själv är ett val man gör i ivet ,,,,, så varför inte bar välja att vara glad .jag har hört att folck säger gör det bästa av det men när man säger så låter det som ``försök ha lite kul i alla fall`` men om man inte bryr sig om att ingen ringer så blir man ju innte lässen och om man ringer nån och dom inte vill va med än så är det ju inga bra kompisar så då kan man va glad för att man slipper dom eller ? men sen också har jag märck att om du inte bryr dig om vad andra tycket och gör eller om domm dissar dig kommer dessa personer att inse att du inte behöver dom för att vara glad och d kommer dom vilja va med dig i stället för dom vill veta var du får din självkänsla i från och hur du kan va den ända som inte bryr sig om vad dom tycker.... och då är du speciel och interecant och då kommer du bli uppringd på kvällen av flera personer och du kommer dissa nån och bli en så dålig människa son du tycket don va son klicka dig men vad vet jag jag gillar bara att prata igentligen hatar attt skriva allt kan mistålkas om man vill och man kan inte ge svar på tal och att det är så lät att skriva nått men det är så svåt att säga nått tl någon...................................................en annan sak är det här med att vara sur och att förlåta alla vet att om du bryr dig komer ni bli vänner igen så om man är glad när man igentligen ska vara sur för man har bråkat så kommer du bara  bli gladare senn när ni blir vänner ,.,..skilnaden mellan glad lässen är bara en tanke det är som att låssan att en blå bil är gul fattar ni det är ett va att va ständigt glag :)
dessa veckorna har vatt jobbiga för mig om jag skulle vattt en vanlig persom hemma har vatt jobbig skolan jobbig gamla problen har jagat mig men ingen har tyckt jag har vatt nere eller lässen för det har jag inte jag har mött problemen med glädje och kärlek och då löser det sig om inte fins det inget mer att göra och då kan man va glad för det.det handlar om hur man ser på livet jag har valt den glada sidan vilken sida kommer du välja ?det ända som skiljar dom åt är en tanke hoppas någon kan bli glad över denna texen och se livet från den ljusa sidan (och om nåån klagar på min stavning kommer jag bara skratta och säga .....jag har papper på att jag får stava fet ) bli inte sura på livet för livet kämer inget det är bara du som gör det

Kommentarer
Postat av: ylle

du e the man =)

2009-06-09 @ 22:43:29
Postat av: Andrea

Bra skrivet vännen :) A true poet ;)

2009-06-10 @ 19:53:38
URL: http://moncherrie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0